شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۲۳:۰۸

گامی دیگر در تحقق تامین سوخت زمستانی
ردیف چهارم فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی وارد مدار شد

باشگاه خبری فراساحل: چهارمین ردیف پالایشی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی شنبه ١٩ دیماه وارد مدار تولید شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به  نقل از شانا به پارس جنوبی، چهارمین ردیف پالایشی فازهای ١٧ و ١٨ شب گذشته (شنبه ١٩ دیماه) و در آستانه افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی از سوی رئیس جمهوری، وارد مدار تولید شد. تولید کنونی فازهای ١٧ و ١٨ روزانه ٢٣ میلیون مترمکعب است؛ همچنین یکی از مخازن میعانات گازی این فاز به صورت کامل پر شده و آماده صادرات است.


با توجه به روند دریافت گاز از دریا پیش‌بینی می‌شود دومین مخزن میعانات گازی این دو فاز نیز بزودی پر شود. براساس این گزارش، پیشرفت فیزیکی بخش خشکی این فازها هم اکنون صد درصد است. هم اکنون از ٤ سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، ٢ سکو در مدار تولید قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش می‌شود ٢ سکوی اقماری نیز به بهره‌برداری برسد.


فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از جمله فازهایی هستند که در اولویت نخست تامین منابع برای بهره‌برداری قرار دارند و هدف از اجرای پروژه‌ این فازها، تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠  هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است. فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بوسیله کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان راهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.



  کد خبر : 983
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :